NASTAVNIK/NASTAVNICA MATEMATIKE I INFORMATIKE

Privatna osnovna škola "Bloom" Sarajevo
NASTAVNIK/NASTAVNICA MATEMATIKE I INFORMATIKE
Odgovara
Direktoru i Izvršnom direktoru škole
EDUKACIJA, ZNANJE, VJEŠTINE I SPOSOBNOSTI
Edukacija
- Završen Prirodno matematički fakultet
- Završena Viša pedagoška škola ili Pedagoška akademija-grupa matematika; ili gdje je matematika glavni ili ravnopravni predmet u dvopredmetnoj grupi, ako je tako naznačeno u diplomi ili drugoj javnoj ispravi
- Filozofski fakultet –grupa matematika ili grupa gdje je matematika glavni ili ravnopravni predmet u dvopredmetnoj grupi, ako je to naznačeno u diplomi ili drugoj javnoj ispravi.
- Elektrotehnički fakultet
Odgovarajući profili
- Profesor informatike
- Profesor tehničkog odgoja i informatike
- Profesor matematike i informatike
- Bakalaureat/bachelor informatike i tehnike
- Bakalaureat/bachelor matematike i informatike
- Bakalaureat/bachelor tehničkog odgoja i informatike
- Bakalaureat/bachelor fizike i informatike
- Bakalaureat/bachelor matematike – matematika i informatika
- Bakalaureat/bachelor matematike i informatike
- Bakalaureat/bachelor kulture življenja i tehničkog odgoja sa informatikom
Magistar – nastavnički smjer sa prethodno završenim prvim ciklusom odgovarajućeg fakulteta i stručnog zvanja. Lista stručnih zvanja navedena u prethodnoj listi “Profesor Bakalaureat/bachelor – nastavnički smjer”
- Magistar tehničkog odgoja i informatike
- Magistar računarstva i informatike
- Magistar matematike i informatike
- Magistar informatike i tehnike
- Magistar matematike, nastavnički smjer Profili i stručne spreme nenastavničkih profila, uz uslov položene pedagoško-psihološke i metodičkodidaktičke grupe predmeta
- Bakaleureat/bachelor softverskog inženjerstva
- Bakalaureat/bachelor matematike – softversko inženjerstvo
- Diplomirani matematičar-informatičar
- Diplomirani informatičar
- Diplomirani inžinjer informatike i računarstva
- Diplomirani inženjer elektrotehnike
- Magistar matematike – softversko inženjerstvo
- Magistar softverskog inženjerstva
- Magistar matematičkih nauka, smjer teorijska kompjuterska nauka
Učitelji/nastavnici u osnovnoj školi moraju posjedovati potrebne kvalifikacije, koje su propisane Zakonom i Pravilnicima koji su na snazi u Kantonu Sarajevo, Bosna i Hercegovina.
Učitelji/nastavnici u osnovnoj školi bi, po pravilu, svoja znanja, vještine i stavove koje zahtjeva njihovo zvanje, trebali steći po završetku oficijelnog studijskog programa za nastavnike u osnovnim školama u Bosni i Hercegovini.
Znanje
Učitelji/nastavnici u osnovnoj školi moraju imati stručno znanje iz slijedećih područja:
- Nastavni plan i program za osnovne škole koji je na snazi u Kantonu Sarajevo (za razrednu i predmetnu nastavu);
- Zdravlje i sigurnost djece i mladih;
- Sve bitne zakone, politiku i procedure koji su na snazi u Kantonu Sarajevo, Bosna i Hercegovina;
- Engleski i bosanski jezik.
Vještine
Učitelji/nastavnici u osnovnoj školi moraju pokazivati slijedeće vještine:
- Sposobnost procjenjivanja djece kroz pravilne opservacije, kao i korištenje ovih opservacija u planiranju sadržaja i pružanju podrške učenju;
- Sposobnost strpljivog slušanja, bez predrasuda i empatično;
- Sposobnost pozitivne i efektivne komunikacije;
- Sposobnost analize i rješavanja problema;
- Sposobnost izgradnje i vođenja manjih timova;
- Sposobnost procjene rizika i donošenje izazovnih odluka;
- Sposobnost upravljanja stresom i vremenom.
Lična obilježja
Učitelji/nastavnici u osnovnoj školi moraju također pokazivati slijedeća lična obilježja:
- Biti pun poštovanja;
- Posjedovati svjesnost i osjetljivost za različite kulture;
- Biti fleksibilan;
- Pokazivati radnu etiku;
- Biti dosljedan i pravedan;
- Biti pun suosjećanja i razumijevanja;
- Biti sposoban izgraditi poštovanje, istovremeno obezbjeđujući sigurnu i zaštićenu okollinu;
- Biti kreativan i preuzimati inicijativu;
- Biti kritičan i razmišljati kreativno;
- Biti timski igrač.
ODGOVORNOSTI
Učitelji/nastavnici u osnovnoj školi poučavaju sva nastavna područja u nižim razredima, odnosno jedan ili više predmeta u višim razredima osnovne škole.
- Planiraju, pripremaju i prezentiraju lekcije koje zadovoljavaju potrebe cijelog spektra sposobnosti unutar jednog razreda;
- Motiviraju učenike, potpuno poznavajući individualne potrebe i profile učenja;
- Podstiču i podržavaju pozitivno ponašanje;
- Pripremaju i obilježavaju rad kako bi olakšali pozitivan razvoj učenika;
- Prate zahtjeve za procjenom i evidencijom napretka učenika;
- Obezbjeđuju povratnu informaciju o napretku učenika roditeljima i starateljima na roditeljskim sastancima i drugim bitnim prigodama;
- Rade s drugima na planiranju i koordiniranju poslova;
- U toku su sa svim promjenama i razvojem strukture Nastavnog plana i programa;
- Odgovaraju državnim administrativnim zahtjevima, kao što je redovno vođenje pedagoške dokumentacije;
- Organiziraju i učestvuju u školskim priredbama, izletima i aktivnostima;
- Surađuju sa kolegama i fleksibilni su u radu;
- Surađuju s roditeljima i svim relevantnim organima u školi kako bi povećali kvalitet i produktivnost.