Program samozapošljavanja: Aleksandra Lovrić, modni kreator
Aleksandra Lovrić, diplomirani dizajner bez posla, u septembru prošle godine, konkurisala je na javni poziv “Progam Samozapošljavanja”, Službe za zapošljavanja Kantona Sarajevo želeći svoj već poznati i priznati brend “Love Rich” registrovati u obrt i biti sam svoj gazda.
Znanja stečena radeći poslove brand menadžera modnih galerije Sam Shop, Natuzzi, Waikiki i Terranove u Sarajevu, koji su uglavnom komercijalna strana mode i neprocijenjivo iskustvo za pokretanje biznisa, spretno je ukomponovala u svoj biznis plan i ideju da se kao poslodavac, ovaj put, na tržištu predstavi samostalno, sa još jednom dizajnerskom podlinijom brenda – “Odjeća za punije žene.”
“Primjetila sam – kaže Lovrić – da je naše tržište preplavljeno modelima namjenjenim manekenkama i eventualno osobama koje nose oznaku “L.” Za punije pripadnice ljepšeg pola, koje, uzgred, čine 65 posto naše populacije, odlazak u kupovinu odjeće je noćna mora. Izbor je siromašan, dosadnih linija i kreacija bez mašte i stila. Kupovina odjeće za većinu žena nije tek puki odlazak u butik. To je mnogo više i u jednom trenutku poželjela sam da i modni svijet punijih žena bude šarolik, vizuelno bagatiji, a kupovina ugodan trenutak koji popravlja raspoloženje – priča Lovrić o počecima svog biznisa.”
Nakon što je završila svu potrebnu papirologiju i “dala” se u posao , sa početničkim strahovima da li će uspjeti i kako?, zavladala je epidemija korone. Bolest koja je bezmalo zaustavila i blokirala polovinu privrednih grana diljem planete, uplašila je i do tada sigurnu autoricu “Love Rich-a”. Nakratko.
U proljetnoj izolaciji kreirala je i dizajnirala modele za punije žena, a onda kako to kod umjetnika obično bude, ispod pera rodila se još jedna neplanirana kolekcija. Obaveznim zaštitnim dodacima današnjice – maskama, Lovrić je udahnula dušu, dodala u istom tonu ešarpe, marame , šalove i turbane i od nepoželjnih dosadnih maski napravila stayling od koje zastaje dah.
“ Epidemija korone me izazvala, kao umjetnika i morala sam odgovoriti modnim izražajem na tu opaku bolest. Uz ograničen broj modela za punije osobe, dizajniram i šijem setove maski, marama – priča Aleksandra Lovrić .- Sve je urađeno od prirodnog, organskog materijala, a svaka kreacija je prilagođenea određenoj osobi i unikatna”
Dizajnerica Lovrić vjeruje da materijal kupi energiju onog ko ga nosi i ako je ta energija pozitivna i vaš odraz u ogledalu biće isti, a osoba sretnija i zadovoljnija. Za sada radi kolekcije po narudžbi, ali se nada da će se uskoro njen osebujni talent i kreativnost pretoćen u djelo, naći i u našim buticima.
Prisjetimo se, Aleksandra Lovrić je upečatljivo lice naše domaće modne scene. Bolji poznavaoci i pratioci modnog dizajna i stylinga sjetiće se njenog prvog predstavljanja na sarajevskoj sedmici mode prije dvadest godina. Aleksandrin dizajnerski stil, kritičari SFW ocijenuli su tada hrabrim, avangardnim, a predstavljenu kolekciju “ne za svaki dan i za sve.”
U Atini 2005. godine je predstavljala BiH na bijenalu mladih umjetnika kolekcijom koja se zvala Kameleon, inspirisanom stripovima Alan Forda. Njen nesvakidašnji talent prepoznali su i novinari CNN posvetivši joj prilog kao najavangardnijem kretoru. Slijedio je potom gostovanje u Amsderdamu na projektu Kriterion Sarajevo (Dani Sarajeva u Amsterdamu) gdje je zajedno sa Vanjom Lisac, amsterdamskoj publici pokazala svoj raskošni talenat.
Ostaje još i da naše tržište prepozna njen dar, a bosanskohercegovački poslodavci za novu 2021. godinu uz rokovnike i olovke svojim poslovnim partnerima poklone “Covid set.” Lijep i učinkovit, a osim toga zar to nije recept kako se pomaže domaćoj proizvodnji, otvaranju novih radnih mjesta i privredi uopće.
M.I.